maanantai 29. tammikuuta 2018

4/18

Työn täytteinen viikko.

Olen yrittänyt hullun lailla kuroa kiinni ns. edeltävän viikon aikana menetettyä aikaa, ja todennut että ei, vuorokauden tunnit eivätkä omat pääkopan paukutkaan nyt vain yksinkertaisesti riitä kirimiseen. Tästä seuraa automaattisesti se, että lukusuunnitelma laahaa nyt viikon perässä. JA kun ottaa huomioon tällä viikolla alkaneen valmennuskurssin (jolle ihan hetken mielijohteesta ilmottauduin) olen laskenut että kaiken kaikkiaan alkuperäinen suunnitelmani laahaa nyt KAKSI VIIKKOA JÄLJESSÄ!


Älyttömän huolissani en tästä kuitenkaan ole. Tein alunalkujaan suunnitelmaan taas liian tiukaksi. Jätin kertaamiselle verrattain paljon aikaa, jopa 1,5 kk. Tämä ei toki ole missään nimessä riittävä aika, mutta kuitenkin se, mitä minulla on tällä hetkellä käytössä. Suurin syy huolettomuuteeni on kuitenkin juuri tuossa valmennuskurssissa. Tämä opettelutyyli, ensin asioiden itseopiskelu ja sitten kertaaminen opettajan kanssa, tuntuu sopivan minulle. Miksi en tehnyt läksyjä koulussa... Minun täytyy näköjään saada ensin itse pureskella asioita, ja sitten vasta pystyn sisäistämään kuulemani. Muuten menee yli hilseen, ohi korvien ja harakoille.

Tämä on harakka.

Tämä ei ole harakka.

Ajattelin tehdä erillisen postauksen vielä itseopiskelun ja valmennuskurssilla olemisen Pros&Cons-vertailun. Sanotaanko nyt kuitenkin viikon kokemuksella, että siinä on ihan järetön ero, yritätkö oppia asiat yksin vai onko ympärilläsi samaan tähtääviä opiskelijoita. Tottakai ryhmän jäsenet vaikuttaa tähän, mutta meidän kurssilla tuntuu olevan niin kova moti kaikilla päällä että ihan oikeasti odotan takaisin luennoille pääsemistä. Muutenkin kaipaan kovasti opiskelua. Vaikka välillä tämä menee vähän "hauki on kala"- tyylillä.

Palan halusta oppia, ja voi kunpa tämä kevät tuottaisi tulosta! Olisin niin valmis siirtymään taas omissa unelmissani eteenpäin. Olen aina ollut suunnittelija ja laskelmoinut kaikenlaisia vaihtoehtoja siihen, miten elämäni tulee kulkemaan. Suunnitelmat muuttuvat ja vaihtuvat mielenkiinnon ja elämäntilanteen mukaan. Niitä on kuitenkin aina ohjannut 3 suurta tavoitetta elämälleni. KOTI. PERHE. AMMATTI. Suurin unelmani on ollut, ihan tavallinen taviksen elämä. Nyt minulla on koti. Nyt minulla on ihanaakin ihananpi perhe. Olisiko aika saada ammatti, se mun unelma, tulla lääkäriksi?


Aika näyttää! Nämä asiat motivoi minua jatkamaan, ja toivottavasti sinullakin on viimeistään tähän mennessä muodostunut kuva siitä, minkä takia just sun olisi nyt aika päästä opiskelemaan! :)

Hyvää alkanutta viikkoa jokaiselle <3

Viikon yhteenveto
+hyvin koko viikon kantanut opiskelumotivaatio
+tasainen eteneminen opinnoissa
+havainto, että joihinkin asioihin ei kannata käyttää kohtuuttomasti aikaa, vaan niihin voi palata paremmalla ajalla
+++++valmennuskurssi, jonka myötä oppiminen kasvoi heti eksponentiaalisesti
+viikonloppuna mies järjesti minulle ihan mielettömän paljon aikaa opiskeluun viemällä lapset retkelle!
- Vähän aikaa opiskeluun viikolla
- turhautuminen tekemiseen, lähes mitään muuta en saanut aikaiseksi kuin pakolliset asiat ja opiskelun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti